شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۵:۴۲:۲۰

صادرات میعانات گازی فاز ١٩ به ١,٣ میلیون بشکه رسید

باشگاه خبری فراساحل: مجری طرح توسعه فاز ١٩ گفت: صادرات میعانات گازی فاز ١٩ پارس جنوبی تاکنون یک میلیون و ٣٠٠ هزار بشکه بوده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، حمیدرضا مسعودی گفت:  با اشاره پیشرفت مطلوب پالایشگاه فاز ١٩ پارس جنوبی، اظهارکرد: هم اکنون ٢ ردیف شیرین سازی این پالایشگاه در مدار قرار دارد و ردیف سوم نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد، ضمن این که سرویس‌های جانبی نیز به صورت کامل در مدار هستند. وی با اشاره به آغاز عملیات هوک آپ و راه‌اندازی سکوی ١٩ A پارس جنوبی ادامه داد: با راهاندازی این سکو‌٥٠٠ میلیون فوت مکعب در روز به ظرفیت برداشت از میدان گازی پارس جنوبی اضافه می‌شود.


مجری طرح توسعه فاز ١٩ پارس جنوبی با بیان این که با راه‌اندازی کامل این فاز امکان برداشت ٥٦ میلیون مترمکعب گاز از پارس جنوبی میسر می‌شود، ادامه داد: ‌ تاکنون ٢١ میلیون مترمکعب گاز و یک میلیون و ٣٠٠ هزار بشکه میعانات گازی از این فاز تولید شده است. مسعودی پیش از این هم گفته بود که سکوی ١٩B  اواخر شهریورماه امسال بارگیری و نصب می‌شود. انتظار می‌رود این سکو نیز زمستان امسال راه‌اندازی شده و امکان برداشت ٥٠٠ میلیون فوت مکعب گاز در روز از این سکو نیز فراهم شود. برداشت روزانه ٥٦ میلیون مترمکعب گاز، ٨٠ هزار بشکه میعانات گازی، ٢ هزار و ٥٥٠ تن اتان به منظور تامین خوراک پتروشمیی‌ها، سه هزار و ٢٠٠ تن محصولات ال پی جی شامل بوتان و پروپان و ٤٠٠ تن گوگرد و همچنین درآمدزایی سالانه ٣,٥ تا چهار میلیارد دلار از اهداف اجرای این طرح است.‌ میدان گازی پارس جنوبی، با دارا بودن ١٤,٢ هزار میلیارد مترمکعب گاز درجا معادل هشت درصد کل ذخایر گازی جهان و ٤٧ درصد ذخایر گازی شناخته شده کشور، ١٩ میلیارد بشکه میعانات گازی، ٧.٥ میلیارد بشکه نفت خام در لایه‌های نفتی و وجود بزرگترین منبع هلیوم، از نظر ارزش اقتصادی دارای جایگاه بی‌نظیری در اقتصاد ملی کشور است.



  کد خبر : 2139
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :